Hopp til innholdet

Kjøpsvilkår

Garanti

Vi gir minst to års garanti på størsteparten av vårt sortiment. Unntaket er produkter som er merket med annen garantitid i katalogen, på nettet eller på ­kvitteringen/fakturaen. På forbruksartikler og medfølgende tilbehør som f.eks. batterier og ørepropper gjelder produsentens garanti, som kan være kortere enn hovedproduktets garanti (dog minst tre måneder). Se medfølgende produkt-dokumentasjon.

Garantien gjelder fra innkjøpsdato og omfatter produksjons- og materialfeil. Slitasjeskader eller forbruksartikler omfattes ikke av garantien. Videre gjelder ikke garantien ved skade som skyldes ulykke eller uaktsomhet.

Dersom gjeldende verksted bedømmer at en feil på et produkt ikke er en garantifeil kan kunden bli debitert med reparasjons- eller undersøkelseskostnad. Teknikmagasinet erstatter ikke tapt data ved eventuelle garanti- og serviceærender – det er kundens ansvar å ta løpende sikkerhetskopier. Teknikmagasinet tar ikke ansvaret for tapt fortjeneste i næringsvirksomhet.

Ved påkalling av garanti:
Henvend deg til valgfri butikk med produktet samt kvittering eller faktura. Dersom det er langt til en av butikkene våre, ta kontakt med vår serviceavdeling via service@teknikmagasinet.com. Oppgi artikkelnummer, produktnavn, innkjøpsdato, kvitteringsnummer, feilbeskriving og adressen din. For ytterligere spørsmål, ta kontakt med vår kundeservice. Kvittering eller faktura skal alltid fremvises ved påkalling av garanti.

Returadresse:
Teknikmagasinet Norway AS Service
Karl Johansgate 2
0154 Oslo


Priser

Alle priser er angitt inklusive merverdiavgift. Du kan også velge å vise produktene eksklusiv mva. ved å velge dette alternativet i menyen.

Noen produkter har en unik pris i nettbutikken. På de produktene kan du alltid se hvilken pris de har i butikkene våre også.

Alle produkter som kjøpes i nettbutikken er forhåndsklarert slik at det ikke vil tilkomme toll og avgifter ved kjøp.

Vi forbeholder oss retten til å justere priser i ettertid ved for eksempel (men ikke begrenset til) valutaforandringer.


Aldersgrense

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du yngre enn dette kreves foresattes tillatelse.

I sortimentet vårt har vi produkter som krever at du er minst 18 år for å kunne kjøpe. Disse produktene er tydelig merket både i nettbutikken og i katalogen. Ved kjøp av 18-årsprodukter i våre butikker må du vise gyldig legitimasjon. Vær obs på at for produkter som The Beer Machine og lignende gjelder aldersgrense 20 år.


Leveransetid

Om varen finnes på lager kommer du til å motta din bestilling innen en til seks arbeidsdager. Til visse områder kan leveransen ta noen dager ekstra.

Ved langvarige leveranseforsinkelser har du alltid mulighet til å heve kjøpet dersom foreslått leveransetid ikke godtas, eller om vi ikke informerer om forsinkelsen.


Erstatningsvarer

Vi gjør kontinuerlig forandringer i sortimentet. Dersom det skulle være tomt på lageret for noen av varene du har bestilt forbeholder vi oss retten til å levere en likeverdig erstatningsvare. Om du mottar en erstatningsvare har du full returrett, kostnadsfritt.


Betalingsalternativer

Kort
I nettbutikken kan du betale med VISA eller Mastercard utstedt av nordisk bank. I butikk kan du dessuten betale med BankAxept.

For kort-/direkte bankbetalinger online bruker vi i dag Klarna som samarbeidspartner. Teknikmagasinet behandler ingen kortopplysninger, dette blir håndtert via sikkert krypterte tilkoblinger mellom Klarna og din bank. Klikk her for å lese Klarnas kjøpsvilkår.

Kortbetalinger i butikk samt betalinger med foretakskort online håndteres av Nets.

Forskuddsbetaling
Vi ber deg kontakte oss dersom du vil betale på forskudd ved å sette inn penger på vår konto.

Delbetaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi muligheten til delbetaling i 12 eller 24 måneder for beløp over 1000,-. I våre fysiske butikker tilbyr vi dessuten delbetaling på 3, 6 eller 36 måneder. Du kan søke om delbetaling når du kommer til kassen i forbindelse med ditt kjøp. Når du velger delbetaling får du med en gang svar om din forespørsel blir godkjent og vi kan håndtere kjøpet omgående. Skulle forespørselen ikke godkjennes, kan du gå tilbake og velge en annen betalingsmåte. Delbetaling er kun tilgjengelig for privatpersoner og ordren sendes kun til din folkeregistrerte adresse.

Du kan ha ett eller flere pågående delbetalingskjøp samtidig, Klarna AB kan samle disse på en kontofaktura hver måned ved forespørsel. Du kan når som helst under delbetalingstiden nedbetale hele det gjenstående beløpet.

Periode Rente Etableringsavgift Fakturagebyr
3 måneder 0% 195 NOK 45 NOK
6 måneder 0% 295 NOK 45 NOK
12 måneder 19,95% 295 NOK 45 NOK
24 måneder (Klarna Konto) 22% 0 NOK 45 NOK
36 måneder 19,95% 295 NOK 45 NOK

 

Fakturakjøp
I samarbeid med Klarna tilbyr vi også faktura for både privatpersoner og firmaer. Betalingsvilkåret er 14 dager og fakturaen sendes ut fra Klarna. Observer at bestillinger kun leveres til din folkeregistrerte adresse (privatpersoner), alternativt registrert firmaadresse (firma). Kredittgrensen er flytende og beregnes før kjøpet avsluttes. Den høyeste kredittgrensen som godkjennes er 50 000 kr både for privatpersoner og firmaer. En forenklet kredittsjekk med gjenpartsbrev blir foretatt.

Ved for sen betaling tilkommer en påminnelsesavgift på 62 kr, samt forsinkelsesrente med 24% + gjeldende referanserente. Ved spørsmål rundt påminnelsesavgift/renter, kontakt Klarna. Les mer om Klarna Faktura.

 


Leveransemetode og fraktkostnad

Vi har en fast pris på frakten uansett hvor mye du bestiller. Om du handler for mer enn 500 kr byr vi på frakten.

Postpakke: 79 kr

Ved betaling med kort i vår nettbutikk tilkommer 79 kr i fraktavgift. Din pakke sendes til det utleveringsstedet som ligger nærmest adressen du oppga når du gjorde bestillingen.

Postpakke utenriks

Ta kontakt med vår ordreavdeling per e-post for bestillinger innenfor EU. Bestillingen må forskuddsbetales med kort. Varene sendes når vi har mottatt betalingen. Vi debiterer fraktkostnad etter svenske Postens standardprisliste for utenrikspakker.

Vi leverer til alle EU-land, bortsett fra Åland, Svalbard og Grønland.

TM Collect
Du kan velge å reservere produkter i nettbutikken som du deretter selv kan hente ut i en av våre butikker. Klikk her for å lese om hvordan det fungerer   


Leveransebekreftelse

Når pakken er pakket og klar sender vi kollinummeret og sporingslink for din pakke til den e-postadressen du oppgav ved bestilling. Ved hjelp av linken kan du spore pakken og se hvor den befinner seg.


Ordrebekreftelse

Når du er ferdig med bestillingen din får du en automatisk bekreftelse til den e-postadressen du har angitt. Observer at ordren du har lagt kan endres etter at et manuelt oversyn har funnet sted. Vi gir alltid beskjed ved endring i en lagt ordre.


Transportrisiko

Vi står for transportrisikoen til deg. Er pakken er skadet ved utlevering anbefaler vi at du reklamere direkte hos uthentestedet eller til oss, med en gang. Dersom du først oppdager skade når du har kommet hjem ber vi deg ta kontakt med oss. Eventuell retur skjer på kjøperens bekostning og kjøperen står for eventuelle skader som oppstår under transporten til oss.


Pakker som ikke hentes ut

For pakker som ikke blir hentet ut forbeholder Teknikmagasinet seg retten til å debitere bestiller 249 kr for frakt-, emballasje- og håndteringsomkostninger. Kunden vil bli sperret og vedkommende får ikke foreta en ny bestilling før avgiften er betalt.


Åpent kjøp i butikk

Å handle på åpent kjøp betyr at du får pengene tilbake dersom du angrer kjøpet ditt og leverer tilbake det du har kjøpt innen en viss tid. Vi tilbyr deg som kunde 30 dagers åpent kjøp i samtlige av våre fysiske butikker.

For at du skal kunne levere tilbake varen må den være som ny (hovedsakelig uforandret stand), komplett i uskadd originalemballasje med alle tilbehør og fortsatt ha ubrutt plombering. Husk at du må ha med deg originalkvittering, faktura eller lignende kjøpsbevis!

Visse varer – f.eks. batterier, programvare, lagringsmedier, hygieneartikler, nettbrett og mobiltelefoner – plomberer vi når du kjøper de og da gjelder åpent kjøp kun om varen fortsatt er plombert og kommer i uåpnet forpakning. Varer kjøpt med abonnement omfattes ikke av åpent kjøp.

Du kan returnere varen i alle våre butikker i Norge, uansett hvilken butikk du kjøpte varen i.


Angrerett i nettbutikken

Om du kjøper en vare på distanse via vår nettbutikk eller på postordre har du 14 dagers angrefrist, ifølge loven, som gir deg mulighet til å angre kjøpet innenfor 14 dager. Vi gir deg hele 30 dagers angrerett når du handler i vår nettbutikk. Etter at du har returnert varen betaler vi tilbake kjøpesummen innen 30 dager, men vanligvis går det betydelig fortere. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen.

Du har rett til å åpne og kontrollere varen. Om det har skjedd et verditap rundt åpningen og kontrollen av varen kommer vi til å trekke tilsvarende beløp når vi betaler tilbake bestillingen. Vi anbefaler at den pakkes godt inn sammen med original innpakning og emballasje, samt eventuelle tilbehør (som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batteri osv.). 

For å gjøre håndteringen av påkalling av angreretten så smidig som mulig, anbefaler vi at du legger med kvittering, faktura eller lignende kjøpsbevis sammen med returen. Tenk på at du som kunde står for risikoen samt kostnaden av returfrakten, og vi vil derfor anbefale at du benytter en pakketjeneste (f.eks. via Posten eller DHL) med sporingsmulighet. Les mer om rettigheter og plikter på Forbrukerrådets hjemmeside.

Ved tilbakebetaling anbefaler vi at du oppgir bank og kontonummer for at behandlingen av ærendet skal gå så fort som mulig.

Klikk her for å laste ned vårt angreskjema [PDF]

Send returen til:

Teknikmagasinet Norway AS
Karl Johansgate 2
0154 Oslo

Du kan også vende deg direkte til en av butikkene våre for å returnere varen.


Reklamasjon

I Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett ifølge Forbrukerkjøpsloven. Produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, har 5 års reklamasjonsrett. Dette beskriver den tiden du som konsument har til å påtale en feil ved leveringen av varen. Reklamasjonsretten skal ikke forveksles med garantien, da det er kjøperen som skal bevise at det var en feil på produktet på leveringsdagen (for en vare som ligger innenfor reklamasjonsretten, og er eldre enn 6 måneder samt utenfor garantien).

På en vare innenfor garantitiden ligger bevisbyrden på selgeren. Dersom selgeren anser at garantien ikke gjelder, er det selgeren som skal vise at det er sannsynlig at feilen er selvårsaket (f.eks. ved uttale fra verksted).

Returadresse:
Teknikmagasinet Norway AS
Karl Johansgate 2
0154 Oslo

Les mer på Forbrukerrådets hjemmeside.

Dersom du skal sende tilbake et produkt til oss for reklamasjon ber vi deg ta kontakt med vår serviceavdeling på service@teknikmagasinet.com og oppgi artikkelnummer, produktnavn, innkjøpsdato, kvittering-/ordrenummer, beskrivelse av hva som er feil og din adresse. Dersom vi må få produktet inn til oss for en undersøkelse vil vi sende en fraktseddel til deg slik at du slipper å betale fraktavgift. Oppgi i e-posten om du vil ha fraktseddelen elektronisk (for å kunne skrive den ut selv) eller om du vil ha den via vanlig post.


Reparasjonsvilkår

Normal servicetid 1-4 uker
På produkter som repareres er normal servicetid 1-4 uker, avhengig av produkt og belastning på aktuelt verksted.

Undersøkelsesavgifter 300-600 NOK
Dersom feilen på det innleverte produktet ikke bedømmes som et garantiærende, sendes normalt et kostnadsforslag til kunden. Ønskes en retur uten reparasjon, belastes en undersøkelsesavgift for å dekke fraktkostnader og håndtering.
Dersom produktet bedømmes som feilfritt av verkstedet, belastes kunden en undersøkelsesavgift for å dekke fraktkostnader og håndtering.
Dersom returnerte reparasjonsprodukter (reparerte, ikke-reparerte eller feilfrie) ikke hentes ut innen liggetiden hos postkontoret etter at kunden har blitt varslet, forbeholder vi oss retten til å fakturere kunden for kostnadene. Undersøkningsavgiftene ligger mellom 300 og 600 NOK avhengig av produkt.

Ikke ansvar for lagret data på innlevert produkt
Teknikmagasinet eller respektive produsent har under ingen omstendigheter ansvar for lagret data/informasjon på innleverte produkter. Det foreligger kunden å ta løpende backup. Eksempel på produkter med lagret data er minnekort, harddisker, mobiltelefoner og datamaskiner.

3 måneder garanti på reparasjonen
Etter avsluttet garantireparasjon gir vi 3 måneders garanti på selve reparasjonen, ikke på selve produktet. Dersom det gjenstår mer enn 3 måneders garantitid gjelder selvsagt denne på hele produktet.

Teknikmagasinet har ansvaret for innlevert produkt i 3 måneder
Teknikmagasinet har ansvaret for innlevert produkt i 3 måneder etter at kunden er informert om eventuelt kostnadsforslag eller fått en annen forespørsel der Teknikmagasinet er avhengig av et svar for å kunne fullføre reparasjonen.


Bestillingsvarer

Disse varene lagerføres kun i vår nettbutikk, men kan bestilles til valgfri butikk uten kostnad. Vennligst ta kontakt med din butikk for mer informasjon. For aktuelt vareutvalg, se vår katalog eller vårt sortiment her i nettbutikken.


Foretakskjøp

Vi fakturerer kun aksjeselskap som har vært virksomme i minst to år og som

  • kan vise til fortjeneste
  • ikke har betalingsanmerkninger (normal kredittsjekk utføres)

Søknadsavgift for faktura tilkommer med per d.d. 95 kr.

Om fakturering ikke godkjennes så sendes varene mot postoppkrav. Da tilkommer også distributørens avgift på d.d. 110 kr. Mottakeren betaler hele oppkravsbeløpet når forsendelsen hentes på ordinært uthentelseskontor. 
By, kommune og fylke godkjennes automatisk.

Vi debiterer dere fraktkostnaden i tråd med Postens standardprisliste for valgt leveransemetode. For ytterligere informasjon, kontakt vår ordreavdeling eller kundeservice.


Personopplysninger

Teknikmagasinet Norway AS lagrer, og har ansvaret for, dine personopplysninger i samsvar med POL. Dine opplysninger brukes kun internt og gis aldri videre til tredjepart. Opplysningene du har gitt oss kan blir brukt til vår egen markedsføring som f.eks. informasjon rundt våre kataloger og eventuelle tilbud. Vi bruker aldri e-postadressen din til nyhetsbrev uten din godkjennelse (opt-in). Alle opplysninger som du etterlater deg via nettbutikken (eksempelvis i kassen) krypteres med en sikker 256-biters SSL kryptering (AES/RSA). Vi lagrer kun informasjon vedrørende ordre og fakturering (adresser, telefonnummer, e-postadresse etc.). På forespørsel har du rett til å bli informert om hvilke opplysninger som er registrert om deg. Dersom informasjonen er feilaktig eller ufullstendig har du rett til å kreve at informasjonen rettes eller slettes.


Cookies

Klikk her for å lese om hvordan vi bruker cookies på www.teknikmagasinet.no


Trykkfeil

Vi forbeholder oss retten til å i etterkant korrigere priser, bilder og produkttekster som har blitt feilaktige ved trykk. Det samme gjelder våre produktmanualer samt informasjon på vår hjemmeside.


Tvist

Ved eventuell tvist har Teknikmagasinet som policy å følge avgjørelsene til Forbrukerrådet.


EE-avfall

Vi tar imot EE-avfall gratis i våre butikker. Husk at alt du har kjøpt som virker med strøm eller batteri skal leveres til retur når du skal kaste det. For nærmere informasjon om EE-avfall eller returordningen les mer hos Miljødirektoratet eller i en av våre butikker. Lever de gamle strømproduktene dine til gjenvinning og spar miljøet!

er lagt i handlekurven
igjen til fri frakt! Du har nå fri frakt!

Til kassen

er lagt i handlekurven
igjen til fri frakt! Du har nå fri frakt!