Hopp til innholdet
Søk
 
Søk

Mobilreparasjon - bytt skjerm & batteri på iPhone - vanlige spørsmål kring reparasjon

Her finner du vanlig stilte spørsmål og svar angående vår mobilreparasjonsservice, hvor vi reparerer både nyere og eldre modeller av iPhone. Hvis du ikke finner svaret på spørsmålet ditt her, ta gjerne kontakt med oss i butikk så hjelper vi deg med det du lurer på.

FAQ - Vanlige spørsmål rundt reparasjon av iPhone

  • Hvilke typer mobilreparasjoner tilbyr vi?

    -  Hos oss får du trygg og smidig mobilreparasjon av iPhone, som er prisgunstig og av høy kvalitet. Vi bruker alltid reservedeler av høyeste kvalitet og garanti på byttede deler er inkludert i prisen. Vi reparerer iPhones og tilbyr bytte av skjerm samt bytte av batteri på alle modeller fra iPhone 5 til iPhone XS Max. Vi har drop in og kan ofte reparere din iPhone mens du venter, så du ikke trenger å være uten telefonen så alt for lenge.
  • Kan man reparerer mobilen i alle butikker?

    -  Til å starte med tilbyr vi reparasjoner i et antall utvalgte butikker, med en plan om å gradvis utvide slik at denne servicen blir tilgjengelig i alle våre butikker i løpet av 2019. Her kan du se hvilke butikker som utfører iPhone-reparasjoner i dag.
  • Hvor lang tid tar det å reparere en iPhone?

    -  En reparasjon går både raskt og smidig, vi kan ofte bytte skjermen eller batteriet ditt mens du venter. Majoriteten av byttene våre gjør vi på ca. 30 minutter. På denne måten slipper du å være uten telefon lengre nødvendig.
  • Hva koster det å reparere min iPhone?

    -  Å bytte batteri på iPhone koster fra 299 kr, avhengig av hvilken iPhone-modell du har, her kan du se prislisten for batteribytte. Prisen på bytte av skjerm varierer avhengig av hvilken iPhone-modell du har, fra 499 kr. Her kan du se hvilke modeller vi reparerer og vår prisliste for skjermbytte.
  • Kan man reservere tid for mobilreparasjon?

    -  Vi tilbyr ikke reservering av tid for øyeblikket. Vi har drop-in. Vi kan ofte reparere din iPhone mens du venter, men det går også veldig fint å levere inn telefonen og hente den senere på dagen – det som passer best for deg!
  • Hvor lang garanti får jeg på mobilreparasjonen?

    -  Vi bruker alltid reservedeler av høyeste kvalitet og gir deg 3 måneder garanti ved batteribytte og 12 måneder garanti ved skjermbytte. Eventuell gjenværende originalgaranti fra Apple opphører hvis du mister telefonen din i bakken slik at glasset blir ødelagt. Hvis vi skal bytte batteri på din iPhone og du fortsatt har originalgarantien fra Apple, så kan den opphøre å gjelde, men du får garanti på de delene vi bytter ut. Les mer om Apples garanti her.
  • Forsvinner alt på mobilen ved reparasjon?

    -  Nei, ingenting forsvinner fra telefonen under reparasjonen. Men det er likevel lurt å gjøre en sikkerhetskopiering på mobilen for sikkerhetsskyld før du leverer den inn. Det er enkelt og tar ikke lange tiden å gjøre. Ved en sikkerhetskopiering lagrer du all data på datamaskinen din eller i skyen i tilfelle noe skulle skje med enheten din.
  • Hva skal man gjøre før man leverer inn mobilen til reparasjon?

    -  Et godt tips er gjøre en sikkerhetskopiering på telefonen før reparasjonen, slik at du kan lagre viktig innhold som kontakter, bilder og lignende.
  • Hvordan gjør man en sikkerhetskopiering på iPhone?

    -  Det finnes ulike måter å sikkerhetskopiere iPhonen din. Du kan gjøre det via iCloud, slik at du kan skape og bruke kopien med Wi-Fi. Eller du kan gjøre det via iTunes som lagrer sikkerhetskopien på din Mac eller PC.
  • Sikkerhetskopiere via iCloud

    1. Sørg for at du er koblet til Wi-Fi.
    2. Under «Innstillinger» trykker du på [Navnet ditt] og videre på «iCloud», derifra kan du enkelt velge å starte sikkerhetskopiering.
    3. For å verifisere at iPhonen din sikkerhetskopieres riktig kan du gå inn på måte som steg 1 og 2 og se når siste sikkerhetskopiering ble gjort nederst på siden.
  • Sikkerhetskopiere via iTunes

    1. Åpne iTunes og koble iPhonen din til datamaskinen.
    2. Oppgi koden din og om du stoler på denne datamaskinen.
    3. Klikk på din iPhone-enhet når den vises på iTunes.
    4. Klikk på «sikkerhetskopier nå» og når det er ferdig kan du verifisere at det ble riktig under «sammendrag».
  • Mobilen har blitt våt – Hva gjør jeg?

    - Mange av de nye smarttelefon-modellene er vannbestandige, men det er ikke helt sikkert at det ikke lekker væske inn i telefonen. Har du vær uheldig og mistet telefonen i oppvasken, toalettet eller hatt den ute i pøsregn? Alt håp er ikke ute, det finnes triks man kan teste. Slå av mobilen og ta ut SIM-kortet. Oppbevar den så i en pose som du fyller med ukokt ris, da ris har evnen til å suge til seg fukt. Få ut all luft fra posen og lukk posen. Hvis det har kommet mye vann på telefonen er det lurt å la den ligge i posen med ris i ca. 3 dager før du prøver å slå den på igjen.
er lagt i handlekurven
igjen til fri frakt! Du har nå fri frakt!
er lagt i handlekurven
igjen til fri frakt! Du har nå fri frakt!