Meningen med livet er neppe det som står med liten skrift! Men nedenfor finner du alt du trenger å vite om våre kjøpsvilkår – og kanskje litt mer. Vi vil at du som kunde hos oss skal føle deg trygg og fornøyd, og derfor har vi forsøkt å gjøre vilkårene både tydelige og generøse. Har du spørsmål? Ikke nøl med å kontakte vår kundeservice.
Vi tilbyr alltid minst ett gratis fraktalternativ. Tilgjengelige leveringsmåter for din bestilling vises i kassen. Hvis alle produktene er på lager, er normal leveringstid 2–3 virkedager. For bestillinger med varer som ikke er på lager, vises estimert ankomstdato både på produktsiden og i kassen. Vær oppmerksom på at tidspunktet kun er veiledende og kan endres.
For fullstendig informasjon om våre fraktmetoder og leveringstider, se leveringsinformasjon og fraktalternativer.
Vi tilbyr tilleggstjenesten ekspressbehandling mot et gebyr. Hvis du velger dette alternativet, vil plukking og pakking av bestillingen din bli prioritert foran andre bestillinger. Dette betyr ikke at forsendelsen sendes med en raskere fraktmetode.
Alle bestillinger sendes fra vårt lager i Sverige – helt tollfritt.
Hos Teknikmagasinet handler du alltid med trygge og velkjente betalingsalternativer – uten gebyrer. Alle betalinger behandles via Klarna Checkout, og du kan velge mellom følgende alternativer:
- Faktura (gebyrfri)
- Delbetaling
- Kortbetaling (Visa, Mastercard, American Express)
- Direktebetaling via nettbank
Vi tar ikke imot bestillinger fra bedrifter. Alle betalinger skjer via sikker, kryptert tilkobling. Ved valg av Klarna som betalingsform gjelder Klarnas vilkår for den aktuelle betalingsmetoden. Du kan lese mer om deres vilkår og betingelser på klarna.com/no.
I henhold til Angrerettloven har du rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Vi har valgt å utvide denne perioden til hele 100 dager, for å gjøre det ekstra smidig for deg.
Du kan bruke angrerettskjema for å utøve angreretten, men det er ikke et krav. Det holder at du gir oss beskjed innen fristen, for eksempel ved å legge en skriftlig melding i pakken. Ønsker du skjemaet tilsendt, kan du kontakte vår kundeservice – så sender vi det til deg uten opphold.
For at angreretten og åpent kjøp skal gjelde, må både produktet og originalemballasjen være i vesentlig uendret stand. Det vil si ubrukt og uten skader, med alle etiketter intakte. Emballasjen må returneres sammen med varen. Dersom produktet er brukt mer enn nødvendig, eller emballasjen mangler eller er skadet, kan vi trekke fra et beløp tilsvarende verdiforringelsen. Hvis returen ikke godkjennes og du ønsker at varen sendes tilbake til deg, står du selv for returfrakten.
Du står selv for returfrakten ved bruk av angrerett eller åpent kjøp. Retur behandles senest 14 dager etter at vi har mottatt varen, men som oftest raskere.
Fullstendig informasjon og instruksjoner finner du på vår side om retur og bytte.
Returer må sendes med Bring. Vi kan dessverre ikke hente pakker sendt med andre transportører.
Produkter som ikke kan returneres hvis plomberingen er brutt eller produktet er brukt:
- In-ear-hodetelefoner og tilbehør (av hygieniske årsaker)
- Elektronikk med brutt plombering eller åpnet emballasje, som hodetelefoner, minnekort og forseglede sporingstilbehør
- Leker og produkter med innebygde batterier
- Forbruksvarer som batterier
Disse produktene kan kun returneres dersom emballasjen og eventuell plombering er ubrutt.
Hvis du har mottatt en defekt vare eller feil vare er levert, ta kontakt med oss så snart som mulig. Ikke kast produktet – vi kan ikke behandle reklamasjonen dersom varen ikke er tilgjengelig for vurdering.
Fullstendig informasjon og instruksjoner finner du på vår side om reklamasjon.
I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du reklamasjonsrett i 2 år, eller 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger. Reklamasjonen må fremsettes innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen.
Reklamasjonsretten gjelder ved produksjonsfeil eller hvis produktet ikke fungerer som forutsatt. Skader som skyldes feilmontering, slitasje eller feil bruk av for eksempel skjermbeskyttere omfattes ikke.
Ved reklamasjon ber vi deg alltid kontakte oss først og sende inn bilde eller video som dokumenterer feilen. Vi vurderer deretter om vi trenger å få varen i retur for nærmere undersøkelse. Hvis vi ber om å få varen tilbake, sender vi deg en fraktseddel uten kostnad.
Ved godkjent reklamasjon tilbyr vi reparasjon, erstatningsvare eller refusjon – avhengig av hva som er mest hensiktsmessig i det enkelte tilfellet.
Hvis reklamasjonen ikke godkjennes og du ønsker å få varen returnert til deg, står du selv for fraktkostnaden.
Spesielle produkter:
Copter: Reklamasjoner håndteres direkte med produsenten via:
https://copter.com/sv/reklamation/
Du kan abonnere på vårt nyhetsbrev via nettsiden, i kassen eller gjennom annonser. Vi sender nyheter, kampanjer og tips 4–8 ganger i måneden. Du kan når som helst avslutte abonnementet via lenken nederst i e-posten.
Ved kjøp mottar du alltid ordrebekreftelse, leveringsinformasjon og eventuell oppfølgingsmail – uavhengig av om du abonnerer på nyhetsbrevet.
Vi beskytter ditt personvern og følger GDPR og personopplysningsloven. Du kan lese mer i vår cookie- og personvernerklæring.
Hendelser utenfor vår kontroll, som naturkatastrofer, krig, pandemier, myndighetsvedtak, streik eller lignende, regnes som force majeure og fritar oss fra forpliktelser i inngåtte avtaler.
Alle priser vises inkludert 25 % mva, med mindre annet er angitt. Vi selger kun til privatpersoner over 18 år. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger ved mistanke om misbruk eller feilaktige bestillinger. Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, prisendringer og utsolgte varer.
Teknikmagasinet.no eies og drives av:
PhoneLife AB
Org.nr: 556913-5386 (MVA: SE556913538601)
Kung Hans Väg 3
192 68 Sollentuna, Sverige
E-post: kundeservice@teknikmagasinet.no
MERK: Dette er ikke en returadresse. Du finner returadressen og full informasjon om hvordan du gjør en retur på vår side om retur og bytte.
Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse.Lær mer