Kjøpsvilkår

Priser

Alle priser er angitt inklusive merverdiavgift.

Alle produkter som kjøpes i nettbutikken er forhåndsklarert slik at det ikke vil tilkomme toll og avgifter ved kjøp.

Vi forbeholder oss retten til å justere priser i ettertid ved for eksempel (men ikke begrenset til) valutaforandringer.


Aldersgrense

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du yngre enn dette kreves foresattes tillatelse.

I sortimentet vårt har vi produkter som krever at du er minst 18 år for å kunne kjøpe. Disse produktene er tydelig merket i nettbutikken. Ved kjøp av 18-årsprodukter i våre butikker må du vise gyldig legitimasjon. 


Leveransetid

Dersom du har valgt levering med Bring, og varen du bestiller finnes på lager på bestillingstidspunktet, vil pakken sendes fra oss senest neste arbeidsdag. Den vil normalt være hos kunden innen 2–5 virkedager. Det er viktig at du oppgir riktig mobilnummer og e-postadresse ved bestillingen, slik at du mottar varsel om levering. Hvis du har valgt leveringsmetoden Klikk & Hent, og bestiller før klokken 12:00, vil du normalt motta et varsel om at varen kan hentes samme dag. Dette forutsetter at  butikken er åpen, og at varene finnes på lager i den valgte butikken. Om du legger inn en bestilling etter klokken 12:00, og varen finnes på lager i den valgte butikken, kan du hente varen førstkommende dag butikken holder åpent. Dersom varen ikke er på lager i den valgte butikken, vil du kunne hente bestillingen i løpet av 2–9 virkedager. Ventetiden avhenger av når neste butikklevering er planlagt.


Erstatningsvarer

Vi gjør kontinuerlig forandringer i sortimentet. Dersom det skulle være tomt på lageret for noen av varene du har bestilt, forbeholder vi oss retten til å levere en likeverdig erstatningsvare, alternativt makulere ordren uten kostnad for deg. Hvis du mottar en erstatningsvare har du full returrett, kostnadsfritt.


Betalingsalternativer

Kort I nettbutikken kan du betale med Vipps, VISA eller Mastercard utstedt av nordisk bank. I butikk kan du i tillegg betale med Vipps, VISA eller Mastercard dessuten betale med kontanter og BankAxept.

For kort-/direkte bankbetalinger online bruker vi i dag Svea Ekonomi som samarbeidspartner. Teknikmagasinet behandler ingen kortopplysninger, dette blir håndtert via sikkert krypterte tilkoblinger mellom Svea Ekonomi og din bank.

Kortbetalinger i butikk håndteres av Bambora.

Delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195, termingebyr 35 kr: 10,68%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon.

Fakturakjøp

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk.

Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger.

Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

 


Leveransemetode og fraktkostnad

Vi har en fast pris på frakten uansett hvor mye du bestiller. Om du handler for mer enn 499 kr byr vi på frakten (gjelder ikke for hjemlevering).

Postpakke: 79 kr

Din pakke sendes til utleveringsstedet du valgte når du la bestillingen.

Postpakke utenriks

Vi leverer kun til Norge, ikke inkludert Svalbard og Jan Mayen.

Hjemlevering

Din pakke vil bli sendt direkte til deg. Når du velger hjemlevering med Posten, vil en fraktkostnad på 149 kr bli lagt til. 

  • Presis - 1 times leveringsvindu på utleveringsdagen

  • Fleksibel - mottaker kan endre leveringsdag underveis, og be om at pakken settes igjen

  • Forutsigbar - sanntidssporing og SMS-varsling

Click & Collect Klikk & Hent Vi tilbyr leveringsmetoden Klikk & Hent som gjør at du kan bestille en vare via nettbutikken, og deretter hente bestillingen i en av våre fysiske butikker. Klikk her for å lese om hvordan det fungerer   


Leveransebekreftelse

Dersom du velger Posten som leveringsmetode, sender vi et kollinummer til den angitte e-postadressen din når pakken er pakket og sendt. . Ved hjelp av kollinummeret kan du spore hvor pakken befinner seg via Postens hjemmeside eller app. Ved bruk av Klikk & Hent mottar du en bekreftelse på SMS når din bestilling er pakket og klar til å hentes i den valgte butikken. Bekreftelsen sendes til e-postadressen du har oppgitt i kassen.


Ordrebekreftelse

Når du har gjennomført bestillingen får du tilsendt en automatisk bekreftelse til den e-postadressen du har oppgitt. Vær oppmerksom på at din bestilling kan endres etter manuell gjennomgang. Vi gir alltid beskjed hvis det skjer endringer i den mottatte bestillingen. Dersom du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, vennligst sjekk søppelposten din.


Transportrisiko

Vi står for transportrisikoen til deg. Er pakken er skadet ved utlevering anbefaler vi at du reklamere direkte hos uthentestedet eller til oss, med en gang. Dersom du først oppdager skade når du har kommet hjem ber vi deg ta kontakt med oss.


Pakker som ikke hentes ut

For pakker som ikke blir hentet ut forbeholder Teknikmagasinet seg retten til å debitere bestiller 200 kr for frakt-, emballasje- og håndteringsomkostninger. 


Åpent kjøp i butikk

Å handle på åpent kjøp betyr at du får pengene tilbake dersom du angrer kjøpet ditt og leverer tilbake det du har kjøpt innen en viss tid. Vi tilbyr deg som kunde 30 dagers åpent kjøp i samtlige av våre fysiske butikker.

For at du skal kunne levere tilbake varen må den være som ny (hovedsakelig uforandret stand), komplett i uskadd originalemballasje med alle tilbehør og fortsatt ha ubrutt plombering. Husk at du må ha med deg originalkvittering, faktura eller lignende kjøpsbevis!

Ved pakketilbud – for eksempel kjøp 3, betal for 2 – gjelder åpent kjøp kun på hele tilbudet. Du kan ikke returnere bare en av varene i pakketilbudet.

Visse varer – f.eks. batterier, programvare, lagringsmedier, hygieneartikler, nettbrett og mobiltelefoner – plomberer vi når du kjøper de og da gjelder åpent kjøp kun om varen fortsatt er plombert og kommer i uåpnet forpakning. Varer kjøpt med abonnement omfattes ikke av åpent kjøp.

Du kan returnere varen i alle våre butikker i Norge, uansett hvilken butikk du kjøpte varen i.


Angrerett i nettbutikken

Om du kjøper en vare på distanse via vår nettbutikk har du 14 dagers angrefrist, ifølge loven, som gir deg mulighet til å angre kjøpet innenfor 14 dager. Vi gir deg hele 30 dagers angrerett når du handler i vår nettbutikk. Etter at du har returnert varen betaler vi tilbake kjøpesummen innen 30 dager, men vanligvis går det betydelig fortere. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen.

Ved pakketilbud – for eksempel kjøp 3, betal for 2 – gjelder åpent kjøp kun på hele tilbudet. Du kan ikke returnere bare en av varene i pakketilbudet.

Du har rett til å åpne og kontrollere varen. Om det har skjedd et verditap rundt åpningen og kontrollen av varen kommer vi til å trekke tilsvarende beløp når vi betaler tilbake bestillingen. Vi anbefaler at den pakkes godt inn sammen med original innpakning og emballasje, samt eventuelle tilbehør (som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batteri osv.). 

For å gjøre håndteringen av påkalling av angreretten så smidig som mulig, anbefaler vi at du legger med kvittering, faktura eller lignende kjøpsbevis sammen med returen. Tenk på at du som kunde står for risikoen samt kostnaden av returfrakten, og vi vil derfor anbefale at du benytter en pakketjeneste (f.eks. via Posten eller DHL) med sporingsmulighet. Les mer om rettigheter og plikter på Forbrukerrådets nettside.

Ved tilbakebetaling anbefaler vi at du oppgir bank og kontonummer for at behandlingen av ærendet skal gå så fort som mulig.

Klikk her for å laste ned vårt angreskjema [PDF]

Du kan også vende deg direkte til en av butikkene våre for å returnere varen.

Send returen til:

Teknikmagasinet Norway AS

Snarøyveien 55

1364 Fornebu


Garanti

Vi gir minst to års garanti på størsteparten av vårt sortiment. Unntaket er produkter som er merket med annen garantitid i katalogen, på nettet eller på ­kvitteringen/fakturaen. På forbruksartikler og medfølgende tilbehør som f.eks. batterier og ørepropper gjelder produsentens garanti, som kan være kortere enn hovedproduktets garanti (dog minst tre måneder). Se medfølgende produkt-dokumentasjon.

Garantien gjelder fra innkjøpsdato og omfatter produksjons- og materialfeil. Slitasjeskader eller forbruksartikler omfattes ikke av garantien. Videre gjelder ikke garantien ved skade som skyldes ulykke eller uaktsomhet.

Dersom gjeldende verksted bedømmer at en feil på et produkt ikke er en garantifeil kan kunden bli debitert med reparasjons- eller undersøkelseskostnad. Teknikmagasinet erstatter ikke tapt data ved eventuelle garanti- og serviceærender – det er kundens ansvar å ta løpende sikkerhetskopier. Teknikmagasinet tar ikke ansvaret for tapt fortjeneste i næringsvirksomhet.

Ved påkalling av garanti: Henvend deg til valgfri butikk med produktet samt kvittering eller faktura. Dersom det er langt til en av butikkene våre, ta kontakt med vår kundeservice via kundeservice@teknikmagasinet.com. Oppgi artikkelnummer, produktnavn, innkjøpsdato, kvitteringsnummer, feilbeskriving og adressen din. For ytterligere spørsmål, ta kontakt med vår kundeservice. Kvittering eller faktura skal alltid fremvises ved påkalling av garanti.

Returadresse: Teknikmagasinet Norway AS Snarøyveien.55 1364 Fornebu


Reklamasjon

I Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett ifølge Forbrukerkjøpsloven. Produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, har 5 års reklamasjonsrett. Dette beskriver den tiden du som konsument har til å påtale en feil ved leveringen av varen. Reklamasjonsretten skal ikke forveksles med garantien, da det er kjøperen som skal bevise at det var en feil på produktet på leveringsdagen (for en vare som ligger innenfor reklamasjonsretten, og er eldre enn 6 måneder samt utenfor garantien).

På en vare innenfor garantitiden ligger bevisbyrden på selgeren. Dersom selgeren anser at garantien ikke gjelder, er det selgeren som skal vise at det er sannsynlig at feilen er selvårsaket (f.eks. ved uttale fra verksted).

Returadresse: Teknikmagasinet Norway AS Snarøyveien.55 1364 Fornebu

Les mer på Forbrukerrådets netteside.

Dersom du skal sende tilbake et produkt til oss for reklamasjon ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice på kundeservice@teknikmagasinet.com og oppgi artikkelnummer, produktnavn, innkjøpsdato, kvittering-/ordrenummer, beskrivelse av hva som er feil og din adresse. Dersom vi må få produktet inn til oss for en undersøkelse vil vi sende en fraktseddel til deg slik at du slipper å betale fraktavgift. Oppgi i e-posten om du vil ha fraktseddelen elektronisk (for å kunne skrive den ut selv) eller om du vil ha den via vanlig post.


Reparasjonsvilkår

Normal servicetid 1-4 uker På produkter som repareres er normal servicetid 1-4 uker, avhengig av produkt og belastning på aktuelt verksted.

Undersøkelsesavgifter 300-600 NOK Dersom feilen på det innleverte produktet ikke bedømmes som et garantiærende, sendes normalt et kostnadsforslag til kunden. Ønskes en retur uten reparasjon, belastes en undersøkelsesavgift for å dekke fraktkostnader og håndtering. Dersom produktet bedømmes som feilfritt av verkstedet, belastes kunden en undersøkelsesavgift for å dekke fraktkostnader og håndtering. Dersom returnerte reparasjonsprodukter (reparerte, ikke-reparerte eller feilfrie) ikke hentes ut innen liggetiden hos postkontoret etter at kunden har blitt varslet, forbeholder vi oss retten til å fakturere kunden for kostnadene. Undersøkningsavgiftene ligger mellom 300 og 600 NOK avhengig av produkt.

Ikke ansvar for lagret data på innlevert produkt Teknikmagasinet eller respektive produsent har under ingen omstendigheter ansvar for lagret data/informasjon på innleverte produkter. Det foreligger kunden å ta løpende backup. Eksempel på produkter med lagret data er minnekort, harddisker, mobiltelefoner og datamaskiner.

3 måneder garanti på reparasjonen Etter avsluttet garantireparasjon gir vi 3 måneders garanti på selve reparasjonen, ikke på selve produktet. Dersom det gjenstår mer enn 3 måneders garantitid gjelder selvsagt denne på hele produktet.

Teknikmagasinet har ansvaret for innlevert produkt i 3 måneder Teknikmagasinet har ansvaret for innlevert produkt i 3 måneder etter at kunden er informert om eventuelt kostnadsforslag eller fått en annen forespørsel der Teknikmagasinet er avhengig av et svar for å kunne fullføre reparasjonen.


Bestillingsvarer

Disse varene lagerføres kun i vår nettbutikk, men kan bestilles til valgfri butikk uten kostnad. Vennligst ta kontakt med din butikk for mer informasjon.


Foretakskjøp

Vi fakturerer kun aksjeselskap som har vært virksomme i minst to år og som

  • kan vise til fortjeneste

  • ikke har betalingsanmerkninger (normal kredittsjekk utføres)

Søknadsavgift for faktura tilkommer med per d.d. 95 kr..

Vi debiterer dere fraktkostnaden i tråd med Postens standardprisliste for valgt leveransemetode. For ytterligere informasjon, kontakt vår ordreavdeling eller kundeservice.


Personopplysninger

Teknikmagasinet Norway AS lagrer, og har ansvaret for, dine personopplysninger i samsvar med POL. Dine opplysninger brukes kun internt og gis aldri videre til tredjepart. Opplysningene du har gitt oss kan blir brukt til vår egen markedsføring som f.eks. informasjon rundt våre kataloger og eventuelle tilbud. Vi bruker aldri e-postadressen din til nyhetsbrev uten din godkjennelse (opt-in). Alle opplysninger som du etterlater deg via nettbutikken (eksempelvis i kassen) krypteres med en sikker 256-biters SSL kryptering (AES/RSA). Vi lagrer kun informasjon vedrørende ordre og fakturering (adresser, telefonnummer, e-postadresse etc.). På forespørsel har du rett til å bli informert om hvilke opplysninger som er registrert om deg. Dersom informasjonen er feilaktig eller ufullstendig har du rett til å kreve at informasjonen rettes eller slettes.


Cookies

Klikk her for å lese om hvordan vi bruker cookies på www.teknikmagasinet.no


Trykkfeil

Vi forbeholder oss retten til å i etterkant korrigere priser, bilder og produkttekster som har blitt feilaktige ved trykk. Det samme gjelder våre produktmanualer samt informasjon på vår hjemmeside, nyhetsbrev og sosiale medier.


Tvist

Ved eventuell tvist har Teknikmagasinet som policy å følge avgjørelsene til Forbrukerrådet.


EE-avfall

Vi tar imot EE-avfall gratis i våre butikker. Husk at alt du har kjøpt som virker med strøm eller batteri skal leveres til retur når du skal kaste det. For nærmere informasjon om EE-avfall eller returordningen les mer hos Miljødirektoratet eller i en av våre butikker. Lever de gamle strømproduktene dine til gjenvinning og spar miljøet!