Vi tilbyr alltid 30 dagers åpent kjøp uansett om du handler i noen av våre fysiske butikker eller i nettbutikken. Nedenfor kan du lese om hvordan du går frem for å bytte eller levere tilbake noe du har kjøpt hos oss.
Du kan returnere en vare du har kjøpt hos oss i alle våre butikker i Norge, uavhengig av hvilken av butikkene du har handlet i eller om det var nettbutikken du benyttet deg av.
Åpent kjøp i butikk
Å handle på åpent kjøp betyr at du får pengene tilbake dersom du angrer kjøpet ditt og leverer tilbake det du har kjøpt innen en viss tid. Vi tilbyr deg som kunde 30 dagers åpent kjøp i samtlige av våre fysiske butikker.
For at du skal kunne levere tilbake varen må den være som ny (hovedsakelig uforandret stand), komplett i uskadd originalemballasjen med alle tilbehør og fortsatt ha ubrutt plombering. Husk at du må ha med deg originalkvitteringen, faktura eller lignende kjøpsbevis!
Ved pakketilbud – for eksempel kjøp 3, betal for 2 – gjelder åpent kjøp kun på hele tilbudet. Du kan ikke returnere bare en av varene i pakketilbudet.
Visse varer – f.eks. batterier, programvare, In-ear hodetelefoner, lagringsmedia, GPS, alkoholmålere, hygieneartikler, voksenleker, armbåndsklokker, nettbrett/tegnebrett og mobiltelefoner – plomberer vi når du kjøper de og da gjelder åpent kjøp kun om varen fortsatt er plombert og kommer i uåpnet forpakning. Varer kjøpt med abonnement eller tjenester omfattes ikke av åpent kjøp.
Du kan returnere varen i alle våre butikker i Norge, uansett hvilken butikk du kjøpte varen i.
Angrerett i nettbutikken
Kjøper du et produkt eksternt via vår nettbutikk, har du i henhold til fjernavtaleloven angrerett som gir deg mulighet til å angre kjøpet innen 14 dager. Vi gir deg også 30 dagers angrerett når du handler i vår nettbutikk. Etter at du har sendt varen tilbake, refunderer vi beløpet for det returnerte produktet, men vi refunderer ikke eventuelle fraktkostnader lagt til bestillingen, innen 30 dager, men vanligvis går det mye raskere enn det. Angrefristen starter den dagen du mottok varen.
Ved pakketilbud – for eksempel kjøp 3, betal for 2 – gjelder åpent kjøp kun på hele tilbudet. Du kan ikke returnere bare en av varene i pakketilbudet.
Du har rett til å åpne og sjekke produktet med visse unntak for forseglede varer der forseglingen ikke må brytes, eksempler på produkter som ikke må åpnes erbatterier, programvare, In-ear hodetelefoner, lagringsmedia, GPS, alkoholmålere, hygieneartikler, voksenleker, armbåndsklokker, nettbrett/tegnebrett og mobiltelefoner Om det har skjedd et verditap rundt åpningen og kontrollen av varen kommer vi til å trekke tilsvarende beløp når vi betaler tilbake bestillingen. Vi anbefaler at den pakkes godt inn sammen med original innpakning og emballasje, samt eventuelle tilbehør (som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batteri osv.).
For å gjøre håndteringen av påkalling av angreretten så smidig som mulig, anbefaler vi at du legger med kvittering, faktura eller lignende kjøpsbevis sammen med returen. Tenk på at du som kunde står for risikoen samt kostnaden av returfrakten, og vi vil derfor anbefale at du benytter en pakketjeneste (f.eks. via Posten eller DHL) med sporingsmulighet. Les mer om rettigheter og plikter på Forbrukerrådets hjemmeside.
Ved tilbakebetaling anbefaler vi at du oppgir bank og kontonummer for at behandlingen av ærendet skal gå så fort som mulig.
Klikk her for å laste ned vårt angreskjema [PDF]
Send returen til:
Teknikmagasinet Norway AS
Snarøyveien 55
1364 Fornebu
Du kan også vende deg direkte til en av butikkene våre for å returnere varen.