Hopp til innholdet
 
Søk

Reparer din iPhone hos Teknikmagasinet

Feilsøkingsguide for iPhone

En telefon eller et nettbrett kan være din beste venn det meste av hverdagen din. Det er imidlertid tider du støter på problemer. For at du skal kunne velge riktig reparasjon på nettstedet vårt, anbefaler vi at du følger trinnene nedenfor for å sikre deg hva som er galt med enheten din, og hvis det er en mulighet for at du løser det selv hjemmefra. Her er våre beste feilsøkingstips.

Vi starter med å se på noen generelle feilsøkingstips og deretter fokusere på modellspesifikke spørsmål.  

1. Starta enheten på nytt

Den beste kuren for enhver teknisk enhet - iOS eller Android, Windows eller Mac, TV eller skriver - er å slå av enheten og slå den på igjen. Det er faktisk veldig få situasjoner der en enkel omstart ikke skal være din første hurtigreparasjon. Trikset fungerer fordi det gjenoppretter programvaren til en stabil og ren tilstand etter en uventet rekkefølge av hendelser som fikk enheten til å begynne å krasje.

Hvis det ikke er mulig å starte enheten på naturlig måte, må du kanskje foreta en tvungen omstart. Prosessen varierer avhengig av enheten du har. Vi har samlet en liste over de vanligste modellene vi reparerer.

Hvordan utføre en tvungen omstart av:
iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max.
  1. Trykk en gang på volumtasten (opp).
  2. Trykk umiddelbart og slipp deretter volumknappen (ned).
  3. Hold deretter nede strømknappen til du ser en Apple-logo.
  Hvordan utføre en tvungen omstart av: 
iPhone 7, iPhone 7 Plus
  1. Hold volumet (ned) og av / på-knappene til du ser en Apple-logo. 
  2. Slipp knappene når Apple-logoen vises i 10 sekunder.

Hvordan utføre en tvungen omstart av: 
Övriga iPhone-modeller
  1. Hold nede Hjem-knappen og av / på-knappen til du ser en Apple-logo.
  2. Slipp knappene når Apple-logoen vises i 10 sekunder. 
     

2. Oppdater enheten

Så en enkel omstart løste ikke problemet? Da kan det være fordi programvaren din begynner og bli gammel. Hvis du kjører en utdatert versjon av operativsystemet ditt, kan det hende at noen apper og funksjoner ikke er kompatible. For å oppdatere iOS, naviger til Innstillinger> Generelt> Programvareoppdatering.
 

3. Tilbakestill nettverksinnstillinger

De fleste tilkoblingsproblemer kan løses ved å tilbakestille nettverksinnstillingene. Det er enkelt å gjøre. Gå til Innstillinger> Generelt> Tilbakestill> Tilbakestill nettverk.

OBS: Å utføre denne tilbakestillingen gjør at du mister alle lagrede Wi-Fi-passord.
   

4. Tilbakestill innstillingene

Hvis du tror at en feil innstilling (i stedet for programvare eller maskinvare) er roten til problemene dine, kan du gjenopprette alle telefoninnstillinger uten å miste dataene dine. Selvfølgelig må du stille alt som det var etterpå som ringetone, bakgrunnsbilde, m.m.

Gå til Innstillinger> Generelt> Tilbakestill> Tilbakestill alle innstillinger for å starte prosessen.
   

5. Gjenoppretting av fabrikkinnstillinger

Hvis ingen av de ovennevnte stegene har løst problemene dine, kan du tilbakestille enheten slik den var fra fabrikken. Det vil gjenopprette enheten til sin opprinnelige tilstand, dvs som den ble levert fra fabrikken. Selv om dette ikke vil kurere maskinvareproblemer, bør det løse de fleste problemer med programvare og operativsystem. For å gjenopprette din iPhone, gå til Innstillinger> Generelt> Tilbakestill> Slett alt innhold og innstillinger. OBS: Pass på at du sikkerhetskopierer alle dataene dine før du tilbakestiller til fabrikkinnstillinger. Du mister all informasjon du ikke har sikkerhetskopiert.
Hvis du har prøvd å fullføre alle 5 trinnene uten resultater, anbefaler vi at du besøker en av våre butikker for reparasjon.
er lagt i handlekurven
igjen til fri frakt! Du har nå fri frakt!