Beveg deg langs gatene med stil
Veio ES5 er en anvendelig elscooter som er sikker å kjøre, med en makshastighet på 20km/h. Motoren er helt elektrisk og koster deg ca 14 øre per kjørte kilometer i elforbruk. Scooteren drives med et Long Range Panasonic litiumionbatteri 36V/6.4Ah, noe som gjør at du kan kjøre i ca 15-25km per oppladning avhengig av kjørestil. Det finnes en LCD-skjerm som viser hastighet og batterinivå.
Scooteren har et minimalistisk svensk design og er veldig enkel å felle sammen og ta med seg for eksempel opp trappene til jobben eller leiligheten.
Med Cruise Control kommer du deg sikkert fram langs gatene, makshastigheten er på 20km/h. El-scooteren er enkel å håndtere med Zero-Start, og med den kraftige 250W motoren klarer du selv de tøffe oppoverbakkene uten noe problem.
Veio ES5 er utrustet med skivebremses og elektrisk EBS-bremse som gjør at du får en behageligere opplevelse når du bremser. For ekstra sikkerhet finnes det til og med en fotbremse. Bak på scooteren og på fremsiden finnes det belysning sånn at du synes tydelig selv når du kjører i mørket.
Vannresistent IP55, noe som innebærer at scooteren er vanntett og egner seg for lett regn.
Med slitesterke og punkteringssikre 10’’ dekk trenger du dessuten ikke å uroe deg for en plutselig punktering.
- Vekt 13kg
- Maksvekt: 100kg
- Leveres med lader. Ladespenning 100-250V(in) / 42 V (ut)
- Batteriet er avtagbart, du kan til og med koble til ett ekstra batteri
Garantiperioden for produktet er 1 år og 6 måneder for batteriet.
Informasjon fra Statens vegvesen:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/elkjoretoy/sma-elektriske-kjoretoy
For å bli regnet som en sykkel, må kjøretøyet:
-
maksimalt veie 70 kg (inkludert batteri)
-
ikke være bredere enn 85 cm
-
ikke være lengre enn 120 cm
-
ha en sperre som gjør at det ikke kan oppnå høyere hastighet enn 20 km/t med motorkraft. Sperren skal være satt av produsent eller den som kan gjøre det på vegne av produsenten. Brukeren skal ikke kunne endre sperren til en hastighet over 20 km/t.
Det er bare kjøretøy med selvbalanserende teknologi som kan ha sete.
Dersom disse kravene ikke er oppfylt, blir kjøretøyet definert som en motorvogn. Den må da oppfylle tekniske krav for den klassen den faller inn i og kan heller ikke benyttes på gang- og sykkelareal.